Kom med til den internationale solidaritetskonference i 3F

I oktober kan du deltage i den traditionsrige konference for internationalt interesserede og aktive 3F’ere.

Repræsentanter fra fagforeningen Labor, der kæmper for rettigheder til Wolt-bude i Georgien, besøger Solidaritetskonferencen i oktober. Her ses budene i strejke i Tbilisi.

Fra lørdag d. 14. oktober til søndag d. 15. oktober lægger Kursuscenter Smålandshavet hus til en engagerende konference om internationalt fagligt solidaritetsarbejde.

Vi skal høre om arbejderkampe og sejre fra vidt forskellige egne af verden. Vi skal bl.a. diskutere, hvordan vi fremmer at faglige rettigheder sikres i genopbygningen af Ukraine. Og vi skal tale om, hvordan vi, både selv i 3F og sammen med andre, kan samarbejde om retfærdig grøn omstilling til gavn for vores globale kollegaer og egne medlemmer.

Vi vil sætte særligt fokus på at styrke erhvervsuddannelser, der bidrager til den retfærdige grønne omstilling og invitere til diskussion mellem lærlinge fra Kenya og Danmark om at blive fremtidens klimahelte.

Næstformand Tina Christensen åbner konferencen og sætter gang i debatten.

Vi får besøg fra fagforeningen Labor fra Georgien, som kan fortælle om deres erfaringer med at vinde arbejdskampe og organisere Wolt bude.

Hele 3F’s internationale hold fra Latinamerika, Afrika og Asien deltager på konferencen og inviterer til speed-dating om aktuelle temaer i vores partnerlande. Der vil også være tid til åbne møder i solidaritetsgrupperne, hvor vi diskuterer erfaringer med lokalt solidaritetsarbejde, ellert starter nye initiativer op med assistance fra 3F International.

Der er plads til såvel garvede solidaritetsgrupper, som ansatte og medlemmer, der er nye på området, men nysgerrige på at høre om international solidaritet og måske engagere sig.

3F tilbyder overnatning, lækker mad og smukke omgivelser på Smålandshavet i Karrebæksminde. Transporten sørger du selv for - evt. i samarbejde med gode kollegaer eller din afdeling. Der udbetales ikke arbejdstab.

Tilmeld dig på FIU www.fiu.dk eller via din lokale 3F afdeling.